Liikuntamenu

Esportin liikuntamenun valikoimasta löydät jokaiseen tapahtumaan sopivat lajit.

Uutuutena extreme-lajit Extreme Esport -aktiviteettiarenalla!

Tutustu vaihtoehtoihin alla.

PINNALLA NYT

LES MILLS BARRE® on 30 min tai 45 min tunti, joka vahvistaa tehokkaasti kehon tukilihaksistoa ja parantaa liikkuvuutta. Harjoitus antaa sopivasti haasteita myös tasapainolle ja koordinaatiokyvylle. Kaunis musiikki ja balettiin pohjautuva liikekieli ja sanasto luovat tunnille ainutlaatuisen ryhdikkään ja uljaan tunnelman. Harjoituksissa käytetään osin pieniä painoja ja aikaisempaa kokemusta baletista ei vaadita. Tunnille ei tarvitse jalkineita vaan voimistelutossut tai sukat toimivat hyvin.

TABATA on kovatehoinen intervalliharjoittelu, joka pohjautuu hiit –harjoitteluun. Tabata treeni koostuu kokonaisvaltaisista, koko kehoa kuormittavista liikkeistä, joita tehdään oman kehon painolla sekä eri välineitä hyödyntäen.

BACK TO BUSINESS – SELKÄ KUOSIIN on rauhallinen terveysliikuntatunti, joka avaa lempeästi selän, niskan ja hartioiden alueita, sekä lisää liikkuvuutta koko rankaan. Tunnilla kiinnitetään huomiota myös syvien lihasten vahvistamiseen ja ryhtiin.

YOGAA ja SHAMPANJAA Ihana tapa päättää esim. liikunnallinen kokouspäivä. Kehoa huoltava jooga ja raikkaan pirskahteleva shampanja yhdistyvät mutkattomasti toisiinsa ja takaavat onnistuneen hetken päivään. Tunti sisältää 45 min joogaa, jonka jälkeen nautitaan lasillinen shampanjaa joogamatoilla pötkötellen. Vaihtoehtona myös alkoholiton juoma.

VENYTTELYÄ JA IPAA Oluen ystäville täydellinen combo kehonhuoltoa ja kylmän huurteisen tuomaa nautintoa. Tunti sopii hyvin esim. kokouspäivän päätteeksi. Venyttelyosuus kestää 45 min. Tarjolla myös alkoholiton vaihtoehto.

BODY & MIND -TUNNIT JA HOT STUDIO

AIRYOGAssa käytettävän kattoon kiinnitetyn kankaan avulla voidaan vakauttaa kehon paino ja painovoima saadaan ohjattua haluttuun kehonosaan. Kangas mahdollistaa haastavampien liikkeiden tekemisen ja venytykset ovat miellyttäviä ja pehmeitä. Harjoitukset kehittävät tehokkaasti keskivartalon lihaksia, kehonhallintaa sekä parantavat liikkuvuutta. Tunnin vaatetuksena suositellaan hihallista paitaa ja pitkiä vetoketjuttomia trikoita. Korut, kellot ym. kannattaa poistaa ennen joogaharjoitusta. AirYogaa ei suositella raskaana oleville.

BODYBALANCE® (Les Mills) Joogaan pohjautuva kehon ja mielen yhdistävä harjoittelumuoto. Tunnilla tehtävät liikkeet kehittävät kehon tasapainoa, voimaa, liikkuvuutta ja rentoutta.

HOTPILATES JA PILATES Kehonhallintamenetelmä, jonka tavoitteena on kehittää toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta sekä opettaa fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja. Tunneilla voidaan käyttää hyödyksi pilatespalloja sekä pieniä käsipainoja.

HOT YOGA JA YOGA Virkistävä joogaharjoitus, joka lisää sekä liikkuvuutta että kehonhallintaa. Tunti pohjautuu hathajoogaan. Sopii aloittelijoille sekä aikaisemmin joogaa harrastaneille.

HOTSTRETCHING Venyttelyharjoitus, jossa miellyttävä lämpö auttaa elastisuuden lisäämistä. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venytyksiin. Tuntien kestot ovat 30 ja 45 min.

KEHONHUOLTO JA FOAM ROLLER Tunti yhdistelee kehonhuollollisia elementtejä, foam rolleria sekä liikkuvuusharjoituksia. Foam rollerilla eli putkirullalla hierotaan kiristyneet lihakset, sidekudokset ja lihaskalvot auki. Rullauksen ansiosta kudosten verenkierto ja aineenvaihdunta paranee jolloin palautuminen tehostuu. Rullauksella voi myös vähentää ja ennaltaehkäistä kehon kiputiloja ja parantaa elastisuutta.

STRETCHING Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn. Tunnelmallinen venyttelyosuus lisää liikkuvuutta ja laukaisee lihasjännityksiä.

YIN YOGA Yin Yoga on rauhallinen ja koko kehoa ja mieltä tasapainottava joogaharjoitus, jossa pitkät venytykset kohdistuvat sidekudoksiin. Yin Yoga rentouttaa ja avaa kehoa aivan uudella tavalla. Tunti ei vaadi aikaisempaa kokemusta joogasta.

HELPPOA JA HAUSKAA

SUPERBOOTY-STRETCHING
Kivenkova 30 min pakaratreeni, johon on koottu kaikki tehokkaimmat ja nopeasti kehitystä tuovat pakaraliikkeet kuntosalilta ja jumppatunneilta. Tunnin toisella puoliskolla venytellään ja huolletaan kehoa. Tämä on combo tiukkaa treeniä ja rentouttavaa kehonhuoltoa.

TONE® (Les Mills) on monipuolinen treeni koko keholle. Se on optimaalinen yhdistelmä kunnon kolmesta osa-alueesta: aerobinen ja lihasvoima sekä keskivartalon voima. Tunnilla tehdään aerobista kuntoa, lihaskuntoa ja keskivartalon voimaa parantavia liikkeitä kehon omalla painolla ja vastuskuminauhan avulla. Tone® on kaikille sopiva treeni.

HYVINVOIVA SELKÄ Selkää huoltava tunti, joka piristää myös mielen. Tunnilla tehdään sekä lihaksia vahvistavia että liikkuvuutta lisääviä harjoitteita, joilla pyritään parantamaan selän toiminnallisuutta. Sopii erityisesti istumatyötä tekeville ja niska- hartiaseudun ongelmista kärsiville.

TRAMPOLIINITUNTI WORDL JUMPING® BASIC –tunti on helppoa, hauskaa ja mukaansatempaavaa hyppelyä minitrampoliinilla musiikin tahdissa. Tunti kehittää liikkeiden ja keskivartalon hallintaa, tasapainoa ja aerobista kuntoa. Tästä tunnista on helppo aloittaa trampoliinilla hyppely. Tunti sisältää aerobisen- ja lihaskunto-osuuden.

KUNTONYRKKEILY (max. 20 hlöä) Tehokas, turvallinen ja nopeasti kuntoa kohottava kuntonyrkkeilytunti, joka sopii kaikille. Tunnilla käydään läpi nyrkkeilyn perustekniikkaa, harjoitellaan paljon pareittain ja hyödynnetään tehokkaasti eri välineitä. (Espoo)

CORE-STRETCHING Tunti aloitetaan tehokkaalla 25 min pituisella keskivartalo- ja kehonhallintatreenillä ja lopputunti venytellään. Tavoitteena on liikkuvuuden lisääminen ja lihasjännitysten laukaiseminen.

ESPORT CORE Tehokas 30 min pituinen keskivartalo- ja kehonhallintatreeni. Tunti ei sisällä alkulämmittelyä.

ESPORTEASY Tehokas ja hauska tunti jossa ei ole haastavaa koreografiaa. Noin 20 min pituinen aerobinen osuus, jonka jälkeen monipuolinen ja tehokas lihaskunto-osuus. (Espoo)

ESPORT JUOKSU (max 20 hlöä) Monipuolinen hengitys- ja verenkiertoelimistöä kuormittava juoksutunti. Tunnilla kehitetään kestävyyden osa-alueita käyttämällä erilaisia juoksun harjoitusmuotoja. Tuntiin sisältyy alku- ja loppuverryttelyt, harjoitteluosio sekä palauttavat venyttelyt. Koko harjoitus tapahtuu Arenan juoksuradalla. (Espoo)

KAHVAKUULA Urheilullinen, hauska ja haastava kahvakuulatunti, joka koostuu toiminnallisista lihaskunto- ja kehonhallintaharjoitteista. Kahvakuulaharjoittelu sopii niin miehille kuin naisillekin kuntotasoon katsomatta. Tunnin kesto on 50 min.

SPINNING Reipas ja monipuolinen sisäpyöräilytunti, joka kohottaa aerobista kuntoa.

TRIMMI Trimmi on kiertoharjoittelutunti, jossa harjoitetaan sekä lihaskuntoa että aerobista kuntoa. Laiteharjoittelun lisäksi tunnilla tehdään toiminnallisia harjoitteita mm. kahvakuulalla sekä tangolla. (Espoo)

TRX (max. 8 hlöä)TRX-vetohihnat on harjoitusväline voiman, kestävyyden, tasapainon, liikkuvuuden sekä erityisesti keskivartalon tukilihasten ja kehon hallinnan kehittämiseen. Vastuksen pystyy säätämään itselleen sopivaksi hihnojen pituuden tai vartalon kulmaa muuttamalla. TRX:n suurimpiin etuihin kuuluu se, että se antaa kaikille johdonmukaisen, hauskan, vaihtelevan ja tehokkaan tavan saavuttaa liikunnalliset tavoitteet – olitpa sitten vasta aloittamassa kuntoilua tai treenannut jo vuosia. Sopii kaikille.

TANSSI

SH’BAM® (Les Mills) Helppo ja hullunhauska Les Mills tunti, jossa listaykköset ja klassikkokappaleet rytmittävät uusimpia tanssiliikkeitä. Come as you are, leave as a star! Tunnin kesto on 45 min.

HIKITREENIT

BODYATTACK® (Les Mills) Energinen intervallitreeni, joka koostuu tehokkaista ja yksinkertaisista askelsarjoista. Lihaskuntoharjoittelussa käytetään vastuksena kehon omaa painoa. Tunti kehittää erityisesti aerobista kuntoa.

BODYCOMBAT® (Les Mills) Itsepuolustuslajeihin perustuva tehotreeni, jonka liikkeet ovat saaneet vaikutteita mm. karatesta, nyrkkeilystä ja tai chi’sta. Tehokas tunti, joka kehittää erityisesti aerobista kuntoa ja antaa haasteita kehon koordinaatiokyvylle.

BODYPUMP® (Les Mills) Ympäri maailmaa suosittu koko kehon lihaskuntotunti. Lisäpainoilla saadaan nopeasti tuloksia aikaan. Painot valitaan oman kuntotason mukaan 2 ja 32 kilon väliltä

CROSS TRAINING (max. 15 hlöä)
CrossTraining -harjoittelu yhdistää voima-, kestävyys-, tekniikka- ja kehonpainoharjoittelua monipuolisella tavalla. Tunnilla käydään läpi CrossTraining-harjoittelun keskeisiä elementtejä sekä tehdään tehokas koko kehoa kuormittava treeni. Tunti rakentuu toiminnallisen harjoittelun perusperiaatteista sekä moninivelliikkeistä. Sopii kaikille.

 

MAILAPELIT

Tennis, Sulkapallo, Squash, Racketball, Pingis

PALLOPELIT

Joukkuepelejä mm. salibandy, ultimate, lippupallo ja norsupallo.
Norsupallo on Esportin ehdoton suosikki yritystapahtumissa. Se on peli jota pelataan jalkapallon tyylisesti, tosin huomattavasti isommalla ja pehmeämmällä pallolla. Pelissä tasoerot tasaantuvat ja peliä pelataan enemmän pilke silmäkulmassa. Hauska tapa liikkua ja sopii kaikille.

EXTREME esport

EXTREME ESPORT AKTIVITEETTIAREENA
Uusi Extreme Esport tarjoaa huikean kattauksen liikunnan iloa, taitojen testausta ja itsensä haastamista. Tekemistä löytyy kaiken tasoisille liikkujille, vuoden jokaisena päivänä! Aktiviteettiareenalla järjestät mieleenpainuvan tyky- tai tiimipäivän!

EXTREME LAJIT
CIRCUIT Monipuolinen eri pisteitä kiertävä kokonaisuus, jossa käydään läpi trampoliineilla voimistelua, akrobatiaa, hyppyjä foam pit altaaseen, gladiaattoritaistelua pukilla, sekä Wipe Out! Tämä on todellinen kombo, jossa pääset kokeilemaan montaa eri pistettä yhdellä kerralla. Hauskaa ja tehokasta yhdessä tekemistä sekä pientä kisailua.

POLTTOPALLO Hauska ja hikinen tunti, jossa pelataan omalla peliareenalla polttopalloa joukkueena. Jotta tunti on mielekäs niin mielelle kuin keholle, otamme alkuun lämmittelyn Extremen muilla aktiviteeteilla. Niin pienet kuin isotkin joukkueet sopivat tähän ja hauskuustakuu on varma! Tunti ei vaadi osallistujilta kuin positiivisen mielen, juomapullon sekä liikuntaan soveltuvan vaatetuksen.

NINJA WARRIOR Ensimmäinen laatuaan Suomessa! Parkourin ja kehonhallinnan saloihin sukeltava miellyttävä kokonaisuus, jossa seikkailemme Ninja Warrior- sekä parkour radalla. Tämä tunti on hauska sekä halutessaan rankka katsaus miltä tuntuisi olla ninjojen ja apinoiden sukua. Paljon hyppyjä, nousuja, roikkumista ja itsensä ylittämistä. Ota mukaasi rohkealla mieli, juomapullo ja urheiluvaatteet.